REGULAMIN
Sędzia Główny Krakowskiej Wiosny Brydżowej 2023 – Maciej Czajkowski
Założenia ogólne
- Krakowska Wiosna Brydżowa zostanie rozegrana w dniach 17‐19 marca 2023 roku w Hotelu Galaxy, Gęsia 22.
- We wszystkich turniejach obowiązują następujące założenia:
- obowiązują przepisy MBP i PZBS (w tym Polityka Systemowa PZBS), z tym, że wolno stosować konwencję Multi po każdym otwarciu 1♣
- wprowadza się zakaz blefu niestandardowym lub silnym otwarciem sztucznym;
- każda para powinna posiadać kartę konwencyjną;
- obowiązuje zakaz oddalania się od stołu bez pozwolenia sędziego przed sygnałem do zmiany;
- obowiązuje bezwzględny zakaz palenia (w tym papierosów elektronicznych) na sali gry;
- obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i spożywania alkoholu na sali gry;
- obowiązuje zakaz korzystania z telefonów komórkowych na sali gry;
- obowiązuje zakaz prowadzenia głośnych rozmów, komentarzy itp.;
- wszystkie ww zakazy powodują wymierzenie kary porządkowej, zwyczajnej, maksymalnej lub wykluczenie z zawodów i będą egzekwowane na zawodach;
- wszystkie sprawy sporne nieobjęte niniejszym Regulaminem wynikłe w trakcie trwania Kongresu rozstrzyga Sędzia Główny.
- Osoby zgłaszające swój udział w turniejach, wyrażają zgodę na nieodpłatne wykorzystanie swojego wizerunku jako uczestnika
- W czasie trwania play‐off GPPT oraz GPPP będzie przeprowadzona przez operatorów BBO transmisja internetowa na wyznaczonych przez organizatorów stołach.
Regulamin turnieju teamów
- W turnieju mogą brać udział zespoły 4‐6‐osobowe.
- Turniej jest liczony na IMP z przeliczeniem na VP. Turniej podzielony zostaje na trzy segmenty:
- rundę eliminacyjną w grupach;
- rundę na dochodzenie;
- rundę finałową.
- Podczas dwóch pierwszych rund stosuje się tabelkę „włoską" VP 16:0.
IMP VP 0 - 1 8 : 8 2 - 3 9 : 7 4 - 6 10 : 6 7 - 10 11 : 5 11 - 15 12 : 4 16 - 21 13 : 3 22 - 28 14 : 2 29 - 36 15 : 1 37+ 16 : 0 - W czasie dwóch pierwszych rund rozgrywa się mecze 6-rozdaniowe; w ćwierćfinałach i półfinałach – mecze 8-rozdaniowe; w finale i meczu o 3. miejsce – mecz 16-rozdaniowy (o 3 miejsce – za zgodą obu stron – możliwy mecz krótszy dystans).
- W czasie dwóch pierwszych rund „bye” wynosi 10 VP
- Schemat gry:
- Przed rundą eliminacyjną teamy zostaną rozstawione metodą pętelkową w grupach czterodrużynowych. W czasie pierwszej rundy zostaną rozegrane trzy mecze „każdy z każdym" w grupie
- Podczas rundy na dochodzenie zostaną rozegrane trzy mecze
- W rundzie na dochodzenie rozstawienie do kolejnych meczów metodą bez powtórzeń zgodnie (sędzia główny może zmienić to ustalenie) z aktualnym wynikiem
- W ćwierćfinale drużyna z miejsca 1. po rundzie na dochodzenie, wybiera przeciwnika z miejsc 5-8; następnie drużyna z miejsca 2. wybiera rywala spośród pozostałych drużyn z miejsc 5-8; kolejno wybiera drużyna z miejsca 3.; czwarta para tworzy się automatycznie.
- W półfinale drużyna najwyżej rozstawiona po rundzie na dochodzenie, wybiera przeciwnika; druga para tworzy się automatycznie.
- Carry‐over we wszystkich meczach rundy finałowej równe jest 40% różnicy VP (z zaokrągleniem w górę do pełnego IMPa) pomiędzy zainteresowanymi zespołami po rundzie na dochodzenie powiększone o 0,8 imp przy meczach 8-rozdaniowych, 1,2 impa przy meczach 12-rozdaniowych i 2,1 impa w meczach 16 rozdaniowych. Ewentualna zmiana dystansu meczu nie powoduje zmiany carry-over.
- Do czasu rozpoczęcia rundy finałowej o miejscu decydują:
- większa liczba zdobytych VP;
- większa liczba VP zdobytych w bezpośrednich meczach;
- większa różnica zdobytych IMPów;
- w czasie rundy na dochodzenie ‐ wyższe miejsce przed ostatnią rundą;
- większy iloraz IMPów zdobytych do straconych;
- losowanie;
- O wszelkich sprawach nie ujętych w powyższym regulaminie decyduje Sędzia Główny.
Odwołania
Decyzje Sędziego Głównego są ostateczne.